Merdeka?

Salam Semua,

Selamat hari merdeheka semua. Apa pandangan aku meredeka tahun ni? Tiada bezanya bahkan paling teruk sepanjang aku sambut merdeka rasanya. Sebab apa. Aku rasa kekurangan sangat pada kibaran bendera jalur gemilang. Hehe, ntah la, benda tu kecik je. Tapi ntah la, penting untuk tunjukkan semangat tu. Aku sendiri tak kibarkan sebab dok tunggu bendera free tak dapat2. Mungkin sebab budget takde kot government tak bagi free. Tu la, kan ekonomi kita makin lemah sekarang. hehe :D

Apapun aku nak kawan2 layan video ni. Sebuah filem dokumentari oleh Fahmi Reza. Dalam buku sejarah tak ade terang detail macam ni. Baru aku faham UMNO tu sape. Huahaha. Suara Rakyat mmg tak guna dari dulu lagi. Ade duit baru dilayan. :D

Part 1


Part 2


Part 3


Part 4


Regards,
Temmon

Ulasan

LeLs berkata…
Darah rakyat masih berjalan
menderita, sakit dan miskin
padanya datang pembalasan
rakyat yang menjadi hakim
rakyat yang menjadi hakim

ayuh..ayuh..
bergerak sekarang

merah putih panji-panji kita
merah warna darah rakyat
merah warna darah rakyat

lalala~
M@YaZ berkata…
Sekarang baru paham. Umno merdeka pun tak semua UMNO yang lakukan. Banyak PKMM dan parti2 "haluan kiri" yang menaikkan semangat merdeka. Tapi mereka ni dilupakan. Kenapa??

Hangpa pikiaq sendiri~

Catatan Popular