My Current Idol

Salam semua,

Once again nak share idola sekarang ni. Role model depan mata yang ingin kujejai. Kak Siti Hawa. Aku nye pemborong dan pembekal Laurea Home Furnishing. Hehe, bukan nak promote cadar aku jual tapi cara akak nih jual yang menyebabkan aku sangat nak berbusiness. Jarang jumpa perempuan selain dari pantai timur yang minat dalam business.

Sedikit details pasal akak Siti:
  • Nama: Siti Hawa Binti Ismail
  • Umur: 30 tahun
  • Status: Kahwin
  • Suami: Ahmad Faisal Hisham
  • Anak: 2 orang (Alya Aleena Ahmad Faisal-4thn dan Nur Alesha-1thn)
  • Kelayakkan: Kejuruteraan Angkasa Lepas dan Sains Angkasa dan Satelit dari Universiti Sains Malaysia (USM) dan International Space University, Perancis.
  • Syarikat: Laurea Home Furnishing
Hum, menariknya dulu dia start jual semua kecik2 dan sikit2. Dari kerongsang, baju ela dan sebagainya. Pastu dia try jual cadar dari China. Dari situ la dia bermula. Nak cerita lebih bukan aku yang interview dia pasal dulu. Sebab aku baca banyak dari utusan. Nak borak2 ngan kak siti tak sempat. Amik cadar kat gudang dia pun tak sempat nak cakap banyak sangat. Sebab masing2 sibuk. Yang penting akak ni istiqamah dalam apa yang dia lakukan.

Aku ingat lepas ni nak start masuk flea market jual cadar ni. Kalau nampak menguntungkan. Aku ingat nak berenti kerja. Aku nak focus dua ja. Tapi yang paling utama aku kena focus ialah jualan dekorasi rumah (Laurea) lepas tu baru nak part time dalam bidang IT (IT solution company). Duduk kat Kedah. Bawa family gi kedah. Tinggal kat Kedah semua.


Sekarang pun dah selalu balik kedah untuk penghantaran cadar. Kat Alor Star dah mula orang kenal. Harap nak buat flea market dan nak berani lagi buat jualan secara ansuran untuk semua pengguna di Kedah. Risky kan. Apa pun installment sekarang ni aku dah mulakan untuk kenalan rapat dan diyakini dapat bayar bulan. ;)

Selain tu nak amik kesempatan post ni, nak minta maaf kat tunang aku Farhana. "Jat tak dapat pergi kat ana semalam bukan disengajakan. Tak nak maafkan pun takpa. Cuma terimalah kedatangan jat malam ni jap je pun tak pe"

Regards,
TeMMon~

Ulasan

@naBest berkata…
Amboi... sampai tulis kat blog... tp serius mlm ni ana ada hal. Sori.

Pasal cadar tu, a very gudlak ana ucapkan. Tak kisah la kena pindah kedah ke..siam ke.. ana ikut. Maleh dh nk dok kl.. Lagi2 kje kt satyam. Boring.

Catatan Popular