6 Sept

Salam semua,

Hehe, penat kan puasa. Aku ni makan nasi pun tak lalu. Bukan ape. Pening sebab tak dapat makan. Selalu makan tengahari. Malam jarang makan. Sekarang. Tengah hari tak makan. Kena makan malam je. Aiseh. Ngadap nasi pun tak lalu nak makan. Buka puasa ngan roti (cakoi) ja. :D

Bulan ni penuh ngan aktiviti. Macam2 kena settlekan. Tak bleh lengah2 dah. Semua hal2 kawen. Hehe. Susah nak kawen ni. Macam2 kena buat. Teringat plak masa i Indon (Bandung) dulu. Aku tanya kawen kat situ macammana. Dia cakap senang. Kalau kau minat perempuan tu untuk jadikan bakal isteri. Bawa sahaja baju kebaya sepasang, risik dia nak ke tak nak, then bawa gi jumpa kadi. Aku tak tau sejauh mana kebenaran. Tapi mudah sungguh la kalau betul. Haha. Kat mesia ni banyak menda lain kena buat. Aku tak kisah la pra/sebelum tu. Tapi waktu kahwin tu pun banyak nak kena settle kan.

eh, asal aku melalut pasal kawen plak ni. Heha. Sebenarnya aku tgh tunggu 6 Sept. Kenapa? Sebab aku dah kecewa besar 1 Sept lepas. Hehe. 22 Aug last revise pasal minyak. Kalau ikut 15 hari. 6 sept la kan? Betul tak. Aku tak sabar nak tgk dia turun banyak mana. As u can see kat chart crude oil sebelah. Minyak sekarang dah turun bawah $USD 110. Lepas ni mungkin naik. Tapi naik pun tak banyak. Aku mengharap minyak turun lebih dari 30sen. Sebab tak rasa kalau turun setakat 15 sen haritu. Minyak moto still rm9 untuk full. Kalau minyak turun aku boleh la plan duit tu untuk lain. Duit takkan cukup kan.. so kena plan ikut priority betul2.

Semalam aku jumpa lagi blog pasal cara simpan duit. Wow, inspiring. Dia takde masuk business ke hape. Duit dia separuh di ASB separuh di Unit Trust. Unit trust ni kalau kena sahamnya, mmg banyak la dapat. Kalau tak. Mungkin sangat sikit untungnya. Sikit sebanyak article dia dapat membantu aku plan untuk masa depan.. kalau aku jumpa balik article tu. Aku link kan kat sini. Buat masa ni tak jumpa lagik. Hum~

Nyway aku sangat tak sihat hari ni. Pening sangat2. Tapi terpaksa datang opis sebab kalau cuti mc/el still cuti aku ditolak. Baik aku simpan cuti untuk kawen nanti. Hehe~

Regards,
TeMMon~

Ulasan

aziz berkata…
same la jat.. aku pun xlalu nk makan tgh hari sekarang ni.. aku pun xtau naper.. sume org kat opis ni pun xlalu nk makan tgh hari.. sorang pun xturun food court kat sport arena tu.. pelik aku.. sume xlalu makan ni.. hmm...
aziz berkata…
same la jat.. aku pun xlalu nk makan tgh hari sekarang ni.. aku pun xtau naper.. sume org kat opis ni pun xlalu nk makan tgh hari.. sorang pun xturun food court kat sport arena tu.. pelik aku.. sume xlalu makan ni.. hmm...
M@YaZ berkata…
hUaha. Ajishe high. Kat sini baanu je lalu makan tengah hari. Yang len semua tak lalu gak~ :D
Nazrah Abdul Aziz berkata…
sedapnyer cakoi...beli katne jat?suke sgt mkn cakoi tp ssh nak jumpe...hemm...teringinnyer nak mkn cakoi... >_<
M@YaZ berkata…
Beli kat SS18 Subang Jaya. Meh datang sini. Satu 40sen. Besar gedabak. Boleh potong 3 atau 4.

Artis pun ada dua tiga orang berniaga kat sini. Layan~

Catatan Popular