Minyak dunia semakin murah

Salam,

Lama aku tak berblog yang berbaur politik. Kali ni aku terkejut bukan apa, sebab minyak leh turun gila babeng tak percaya aku tengok sehari dua ni (dah bawah USD40).

Ngehaha, tapi yang paling best, kerajangan kesa**ngan (+"ya" kat tgh2 perkataan tu dah ilang ok .. ) kita ni terhegeh2 nak menurunkan harga minyak. Haha, teringat Wonder Pets jap .. "Apa Yang Penting?" .. Petronas dan kerajaan kaya .. beriya nak bagi subsidi 30sen dulu. Sekarang rakyat mesia menyubnyidikan kepada kerajaan mesia. Aku tak kisah la kalau tak nak kasik. Tapi berilah bantuan kewangan tu kepada yang betul2 memerlukan. Ramai lagi aku tgk kat Mesia memerlukan wang untuk sara hidup, pembiyayaan hospital untuk rakyat termiskin dan macam2 lagi. Jalan raya tak penting sangat. Dari buat jalan raya aku syorkan kerajaan bagi buku pelajaran percuma pada budak2 sekolah. Jalan kat Malaysia ni kebanyakkan dah ok berbanding negara luar.

So malas nak berblog panjang, kesimpulan harini : "Kerajaan nak naikkan harga minyak bleh suka hati dia, tapi nak turun, BALOQ LIAT, dok kira periuk nasik mak bapak hampa ja. Kami ni dok doa la tiap2 hari supaya hampa berubah, tapi kalau diri sendiri tak mau berubah, kami bukan boleh buat apa. Patutnya pemimpin lagi miskin dari masyarakat. Ini idak. Haish"

Yang Marah,
TeMMon~

Ulasan

bini edy berkata…
biasela.time naik tak sabar2.time turun..kene bersabar.
kerajaan kesayangan ko la kan.
LeLs berkata…
BALOQ LIAT..apekah itu??

ade kah sama mcm BODOH PIANG yg mereka dok kata??

haha..

p/s : Doa penghilang marah ada ka??bagi kewl sket abe hang ni anabest oii..risau chek tgk..

sabaq naa..~
huhu..
@naBest berkata…
huhuhu..kalo abe ijat kite ni ngamuk, cek pon takut juge.... huhuhuhuhuuhu..

tp, cek ada obatnya. *wink*
Afida Anuar berkata…
kerajaan kesayangan jat...turun jd 1.80 pn dah canang satu dunia..cam bagus..tapi sbnarnye hampehhh...

ptut kene turun lagiii...dan lagi dan lagi..huhuhu...

nak naik cam roket..nk turun cam siput b*b1... siput b*b1 pun rasanye laju sket...erkkkk...
M@YaZ berkata…
Mengumpat aku ja korang ni..

lisa: Sabar la ni, kalau tak sabar aku dah jadi calon parti politik dah ni. Tinggal kompeni XXX :p

lela: Baloq Liat tu.. Pemalas tahap sangat lembap~! Selalu pakai time nak bangun tidur. Kena sound ngan mak/nenek aku dulu. "isk2, awat baloq sangat ni, dah pukul 12tgh hari dah". ngehahaha~! Nanti aku rajin, aku post kamus bahasa utara khas untuk ko.

isteriku: Ubat? Panadol kah? hehe.

kak fida: Diorang nye alasan best ho. Nak jaga peniaga2 minyak. Nampak sangat dok ambil untung kat Petronas. Kita apa dapat?? tarak sapa jaga. Dem~! Depa lupa sapa pilih depa dulu. B4n6$4t~!

Catatan Popular