Barisan Nasional, berubah untuk kemajuan~

Salam,

Ahah, trus click nak tgk aku tetiba sokong BN ek? lalala~

Aku sebenarnya terpikir, macammana derang buat rakyat melaysia malas nak amik tau pasal politik. Derang leh mengalih pandangan supaya rakyat lupakan apa yang terjadi pada yang melompat parti di perak. Rakyat nampak mahkamah je sekarang ni. Dan seperti semua dah tau, mmg BN akan terus memerintah. Aku kadang2 pikir macammana derang nak baikkan nama diorang ni. Dan ni hasil aku brainstorm sorang diri tadik:
  • Tetiba Dr. Zambry yang cakap dia bubarkan DUN? boleh tak macam ni? Then derang cakap, rakyat tidak memihak kepada kerajaan yang tiba2 tukar majority. Walaupun mereka memerintah, mereka tidak mau rakyat tidak puas hati (kununya).
  • Or, Najib menukar topic2 seperti, jambatan singapura (walau aku nampak tak berapa kuat), buat system transit aliran ringan rapid KL dengan secepat mungkin, beri pakej2 rangsangan yang hebat kepada semua rakyat supaya lega waktu kegawatan ni.
  • Najib dan Muhiyiddin terpaksa selalu turun padang, menyelesaikan masalah rakyat, rakyat mula melupakan apa terjadi di Perak. Rakyat akur kepada pemerintahan yang dibawa oleh BN, Walau pilihan raaya datang, rakyat berkata dalam hati, kalau undi pembangkang sekali pun, dengan sekelip mata ja leh jatuh ke atas BN.
  • Or Najib akan bergabung dengan PAS kat Perak, UMNO<=>PAS di Perak sahaja. Bukan apa isu bukan islam memerintah Perak lebih banyak masa pembangkang. Untuk mengukuhkan kedudukannya di Perak, mereka bergabung sementara untuk memantapkan Melayu di Perak. (is it possible? I heard ada rundingan antara derang..)
Haha, aku busan sebenarnye .. tuh leh terpikir pasal Perak tuh. gile busan. ahah. Ok la, korang rase ada idea lain yang bernas, cuba campakkan dalam ruangan komen/kritikan :D.

p/s: im on fence, neither in BN nor PAS .. lalala~

Regards,
TeMMon~

Ulasan

Afida Anuar berkata…
hurmmmmmmmmmmmmmmm......

atas pagar pulakkk...
acer cuba dengo ceramah ustaz azhar idrus bab2 politik ni...

insyaAllah kembali kpd kebenaran..huhuhu
M@YaZ berkata…
nak kembali benar camner .. haha .. yang benar nye paling benar daripada yang benar nik aziz .. yang len tak leh pakai .. lalala~

im in kedah ok .. im seen it with my own eyes ..

Catatan Popular