Dahulu di puji sekarang di keji~

Salam,

Pertama2 nya aku mengucapkan Tahniah pada Wan Zuriati dan Muhammad Faheem atas kelahiran bayi kesayangan anda ..

Ok, habis bab tahniah tu. Aku start bab tak puas ati aku. Aku kesian kat Faheem dan Wan Zuriati yang terpaksa menanggung segala kos melahirkan anak kesayangan mereka. Dahulu nya, sesiapa saja yang dapat bekerja di kompeni XXX sayang nak tinggalkan kompeni tu disebabkan insuran kesihatan yang sangat first class .. tetapi .. setelah merge dengan kompeni YYY .. segalanya berubah. Segalanya gelap.

Faheem dan Wan Zuriati terpaksa menangggung segala kos melahirkan anak sendiri tanpa bantuan kompeni XXX. Kompeni hanya berjanji akan membayar balik setelah claim di buat. Gile ke ape. Kalau seribu dua takpa. Ni Dr. tanya insuran cover berapa bila Wan dan Faheem cakap USD8000.. dr. cakap mungkin tak cukup. Hah, sapa nak tanggung. Yang tak cukup tu takpa la lagi. Yang aku bengang pasal USD8000 tu, yang cukup2 derang cover tu. Nak cari mana duit sebelum nak claim kat kompeni XXX???

Sekarang aku dah risau pasal isteri kesayangan aku. Apa nak jadi tak tau la. Tapi aku dah kena simpan duit. Baju baby pun pikir dua tiga kali nak beli awal. Beli benda2 yang penting. Dengan harapan semua kawan2 akan membantu beli barang2 bayi yang remeh temeh tu. Baju tak cukup takpa. Duit takdak nak beranak mana? Dah la silap aku tak bawa cek gi hospital kerajaan masa first trisemester dulu. So buku merah pun takde. Ahaha. Amik padah nya ..

So pada kawan2 yang sayang nak tinggalkan XXX sebabkan medical. Anda ada reason yang bagus untuk belah sekarang. Benci aku menebal sejak dua menjak nih... walaupun berterimakasih selama lebih kurang 2 tahun memberi gaji dan tunjuk ajar.. tunjuk ajar menjadi pekerja idle sebenar~ :P

Regards,
TeMMon~

Ulasan

It4Ch1 berkata…
ko save dalam rm3000 cukup kut. aku kat az-zahrah tu dekat rm2900. seb baik ING kaver.taktau la spital len cane.
ReeNDu berkata…
baek.. jgn risau.. nnt aku hadiahkan baju baby..
agHoo berkata…
gile la..asal mahal sgt kos beranak smpai xckp usd8000 tu?
mE™ berkata…
beiklah..bab baju baby tu t kami tolong bg eh..alahai papa wanabe nih..
pasal kos nak besalin tu, memang lah mahai jat oi namepun medical center, tu baru SJMC blum wat kat glenegals..tu lah yang hosp swasta punye keje, mane dier leh tekan die akan tekan tau pulak kite der insurans cover..well peringtan untuk sume lah from wat had happen..
Tanpa Nama berkata…
alhamdulillah wan dah selamat bersalin.

tp x sangka lak kampeni XXX buat mcm ni..patut masa merge dulu kene kasik bgtau la insurance cover yg baru..

walau apa pun, start la kumpul dari skrg..baju baby tu, ramai leh kasik.. what are friends for rite? :-)
Nuar berkata…
waaa.. aku pun kena pikir alternative tuk bini aku ni..
mmg boleh bayar tuk branak tu.. tp takut ada komplikasi lepas branak.. smlm bini aku buat checkup doc kata air ketuban lebih. huhu
@naBest berkata…
Huhu...kalo ada komplikasi tu yg jadi mahal tu..boleh xcukup usd8000 tu.. Harap2 sume ok.....
Unknown berkata…
YaAllah..cmane leh jd camtu.. kompeni faheem tak cover ke? mane leh buat claim-mengclaim nih!tak patut betul lah! USD8000? mane cukup! Ya Allah permudahkanlah urusan wan n faheem..

Aizat,

ko takyah susah2 nak beli baju baby byk2, ko beli 3-4psg jek! sah sah org kasi hadiah baju! pastu ko pakat2 ngn kengkawan (kwn2 ana ramai- termasuk aku! hoho) nak kasik hadiah, kasik yg variety sket! memang kene kumpul duit sblm nak bersalin nih. at least 5000 kene ade (ceaserean ke mane tahu)

-wa n fa
mE™ berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
♥ p a a n i ♥ berkata…
fuh.. ingatkan time beranak leh dpt FREE.
@naBest berkata…
poni -> mmg la free, sbb ade insuran cover, tp XXX ni mengong sikit. Kena byr dulu, baru claim... mangkuk tingkat tol la...kalo fees die singgit dua, boleh la....ni mau dekat 5K. huhuhu...pow kamu lah, boleh? hohoho
bini edy berkata…
jat. gune kad kredit dulu la utk cover balik tu before claim. bleh swipe 2x kot kalau x ckp credit limit.

hah, kejam ok XXX+YYY ni. mcm2 pindaan dh. aku baru je rs sayang2 sbb blah dr XXX, last2 aku rasa menyampah balik.

jat, nnt aku beli adiah baju kat anak ko eh..aku rasa bab2 baju x yah la pk skang ni. simpan dulu bekalan. nnt bende2 tu org bagi mase dtg melawat kot.

sabar ye..
bini edy berkata…
eh eh jap, usd8000 x cukup ke? ye ke? x kan mahal sgt? aku suggest az zahrah mcm mus tu gak. kat bangi. aku tgk situ ok. mcm islamik2 skit kot.
M@YaZ berkata…
COST ICU BABY MENCECAH RM3000 sehari .. harap diberi perhatian dan bantuan sepenuh nya wahai sahabat sekalian ..

Jika sahabat-sahabat ingin memberi sumbangan utk merigankan beban mereka, salurkan sumbangan ikhlas kalian melalui

akaun Maybank (Muhammad Faheem Mohd Ezani, No Akaun: 1622-6329-0179)

atau

Maybank (Wan Zuriati Wan Sulaiman, No Akaun: 1622-6331-4248).

Catatan Popular