Baby~

Salam,

Aha, thanks sekali lagi pada semua yang mendoakan kebaikkan faheem dan wan zuriati. Mungkin hari ni dah leh discharge.

Cite pasal baby ni. Adeh, budget mesti tak kisah kalau nak di keluarkan untuk anak sendiri. Gi je memana shoping complex especialy kalau warehouse sale. Mesti rasa nak angkut semua. Ahaha. Shop till Broke~!

Banyak barangan baby dah beli. Tinggal toiletries untuk baby ja tak beli lagi. Tunggu gaji masuk sekali lagi la. Barang ibu pun ada tinggal satu dua ja lagi. Tak sabar nak sambut orang baru. Kekadang keje pun terjejas sebab pikirkan masa depan anak.

Ujung minggu ni abah mertua aku nak buat kenduri skit sambil buat doa selamat untuk kedua2 ibu yang tengah mengandung, bini aku dan bini abg iparku. Dah nak masuk 8 bulan dah isteriku mengandung. So sebulan lebih lagi la nak keluar. Doctor kata boleh keluar bila2 start dari dua minggu sebelum EDD, meaning tengah bulan Ogos. Be prepared~! :p

Pasal insuran still problem tapi nasib baik duit kompeni bini aku ada pegang. So mmg pakai duit kompeni la beranak, except ada complication mmg aku minta doctor refer to government hospital. Kalau tak gi private pun rugi plak. Sebab mmg niat nak beranak private pakai insuran kompeni sebelum melarikan diri ke tempat lain :D ..

Pertengahan bulan Ogos juga aku dapat masuk kerja baru InsyAllah. Kalau tak masuk tak tau la. Menganggur la kot :p .. Seronok bekerja di XXX, tapi ingin mencuba nasib di tempat lain juga. Lepas ni jauh balik la tempat kerja aku. Kena gi Mines Seri Kembangan plak. Ahah. Bini plak dah cuti. Masuk je kompeni baru kena get ready nak amik cuti paternity. Kalau beranak weekend ok la kan ;)

Aha, ok la, aku banyak kerje sebenarnya, tapi teringat ummu sakeenah kuar ward hari ni, terus nak hapdet blog ;)

Regards,
TeMMon~

Ulasan

mE™ berkata…
jat,
aku rase korang dh patut pikir untuk amik pesonal insurance..yer lah skang nih still leh claim kat xxx kalo ader ape2 hal, pas nih ko dah masuk GLC as aunty aku yg keje TNB kate, TNB kasi 3k jer untuk maternity n aunty aku kate the best mmg pakai duit sendiri coz kalo hosp tau company cover sure dier tekan kaw2 punyer..bini ko pun bakal masuk GLC, so batter ko start thinking bout it, untuk masa depan anak ko jugak...
M@YaZ berkata…
ahha .. nice .. aku ada gak tengok .. bukan takat medical je .. aku nak amik untuk pendidikan dia sekali .. senang dia nanti .. tak yah utang PTPTN :D

Hehe .. GLC tak power ek .. hum .. aku wonder camner member aku keje TM cover kat ampang puteri .. maybe ada panel sendiri kot .. tak pe la tuh ..

eh .. cik ainoor .. bile nak kawen :p
mE™ berkata…
aku?? kawen?? lambat lagi rasenyer..hahaha 3-4 tahun lagi kot giler dh tua masa tu kan anak ko pun silap2 dah beratur dh hehehe, tggu lah jadi project lead ker (yang pasti bukan aku lah kan)..huhuhu
M@YaZ berkata…
ahaha .. 3-4 tahun ok la :D

thanks cik ainoor for de adebaise ya ..

Catatan Popular