Parking~

Salam,

Aku kadang2 tak bersetuju sangat bile Kerajaan atau ada iklan suruh naik pengangkutan awam. A'ah, tak dinafikan makin lama makin ok tapi still not up to standard. Train takde masalah kecuali komuter. Komuter tak brapa practical bagi aku. Lambat untuk komuter begerak dan lambat masa menunggu kalau sampai je stesen tu, tren baru gerak. Ouh, sangat sengal~ tapi better dari bus, sebab takkan mengharungi jem~!

(Ok back to the point, bukan nak kutuk komuter)

Semua orang nak naik kemudahan komuter/lrt. Mudah dan tak perlu jem. Tapi:
-Tak semua orang mempunyai rumah berdekatan dengan tren tersebut.
-Tak semua orang duduk dengan jarak "walkaway" ke stesen2 tren.
-Tak semua rumah di lalui bus untuk ke stesen berhampiran~!
Maka semua akan menggunakan kereta dan parking di stesen2 berhampiran rumah mereka.

So untuk start gi kerja pagi, kita bertolak lah naik kete ke station tren yang berdekatan. Ape susah kan. Jem pun takde la teruk sangat. Kecuali menuju station2 popular yang berdekatan ngan jalan2 utama. Tapi sekejap je. Lepas nak tren no hal la. Sampai kul. So keluar umah kul 7.30, budget 7.45 sampai tempat parking, habis lewat kul 8 la kan. So dalam 8.30 leh masuk opis.

Sampai je stesen2 tren tu, menggelabah. Sebab apa? Elok time queue masuk parking, brother tu tutup palang. Letak signboard~ Parking dah FULL~!!! (ni sebenarnya aku nak bising2 dalam belog harini). Ape hal la full. Punya besar parking. Dem~ End-up, first day nak naik kemudahan awam ditunda. Esok aku bangun awal. Semangat nak gi kerja. Kul 7 keluar, sampai tempat parking. Yes boleh masuk. Tapi tawaf punya tawaf. Parking takdak. Shit~ tgk orang2 yang masuk semua parking ikut suka ati je. Luar kotak, block skit orang lain, janji parking. Semua nak naik kemudahan awam. Bagus. Huh, apa lagi. Parking suka ati gak la~ haha.

yes, dapat naik kemudahan awam. Tapi sangat tak efficient. Sebab-sebabnya:
-Kena kuar awal dan sampai opis terlebih awal. Kalau opis tu jenis kunci orang lain pegang dan ko tak leh pegang camner~? (bukan kes aku)
-Anak aku terpaksa gi neseri awal. Salam dan babai mama n babah pun tak larat
kete aku kemek~! dem, ada orang bukak pintu suka ati kuat2. Yer, sebab aku parking ikut suka ati aku :(

Blog ni di tulis sebab aku tak puas hati parking di kawasan komuter/lrt ni. Rata2 aku tengok tak cukup~ itu puncanya.

Kerajaan please, for MRT project,
built special parking, banyak skit. Bertingkat pun ok.
Sediakan bus percuma untuk ke station2 LRT bagi penduduk2 yang tak berdekatan ngan stesen2 tren tersebut~!

Thats all,
Yang bebal,
TeMmon~

Ulasan

Ardzry Hafeez berkata…
yeahh...betui...nak efisienkan public transport, parking lot kat stesen kna banyak. lagi satu akses ke stesen kna la ok. kalau jalan nak ke stesen n nak parking pun payah, baik drive terus sampai ofis ja. pi mai pi mai tang tu gak.

eh, anak ang nak masuk dua dah ka?
natni berkata…
ni ke psl mslh paking pg td..
igt kn psl paking dlm xxx
mmg pon dorg nih da tau tu bkk la paking besau2 sket...
haihhh
Afida Anuar berkata…
oooo...jat,intan dah nak terasa tadi pasal twitt ajat tu, pasal dia parking kat tempat motor...hahaha..

aisehh, tu la..rasa nya dulu dah pernah baca luahan hati rakyat pasal ni, tapi sama je..
Unknown berkata…
hafiz: haha. Betul tu. Jalan pun penting gak. Tp penat la. Tiap2 hari pkul 6.45 dah ready nak keluaq. Anak dok tiduq lg. Balik malam plak. Sian kt dia. Sebabkan parking la tu. Kita nak murah, tp x efisyen.. A'ah, bulan 6 ni tambah lg sorg insyAllah.

Intan dan kak fid: a'ah, ini la kesnye. Parking. :) alolo, majuk+terasa hati aja. :P
Unknown berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Catatan Popular