WB Stress

Salam all,

Eh, ada gak tertanya2 apa tu WB? hehe .. Stands for "Working Boy". Heha, kawan baik aku kat opis. Dia nih rajin kerja. Tapi tuh la, masuk module dia dah tak boleh blah. Dia macam nak buat demo (besa la dia pun rakyat mesia yang suka buat demo). Dia cakap dia macam tak nak buat keje. Tapi nasib baik aku sempat pujuk2 dia. Kalau tak mengamuk dalam opis ni sapa yang susah. Aku sekali yang susah. Time tu aku tgh wat keje la. Tgk mamat ni nak buat tak nak buat je keje dia. Sampai dia tak suka tengok Team Lead dia brapa lama (tapi seminggu dua ni dia dah ok la, boleh kuar masuk ikut pintu dekat ngan Team Lead dia. Sebelum ni, haram, tak nak tgk langsung. Punya pressure kat Team Lead. Kenapa? Isk korang ni, penat aku cerita pasal mamat ni kat post lepas. Baca kat sini keh.

Tapi aku tak tau ape cerita antara WB ngan PM lama project kat sini ni. Semua orang tak brapa suka PM lama nih. Tapi aku suka, sebab dia punya cara tu dictator style. Bagi aku dalam IT ni kalau tak bawa perangai macam ni, susah nak jalan project2 besar ni.

So aku pun tak kisah la, tgh rilek aku surf internet, WB datang kat aku (baru habis meeting ngan PM lama). Apalagi, dia tak puas hati la, sebab dia tak sempat luahkan. "Luahkan apa" aku tanya. Maka, dia terang la si Team Lead ni cakap WB performance makin menurun module ni. Team Lead WB bgtau yang module baru ni WB performance kurang especially but penerangan kenapa test cases tu Fail. Ye la, WB cakap dia makin banyak kerja, dia tumpukan untuk menghabiskan semua test case dulu then baru dia balik kepada test case yang fail tu tadik.

Lepas Team Lead tu bgtau, WB tak sempat nak luahkan yang dia pressure sebab di hiddenkan daripada client. Bukan sebab apa pun. Aku kenal WB ni, dia sayangkan semua orang. Walau orang sakitkan hati dia, dia tetap nak jaga hati orang. Tak nak semua orang sakit ati ngan WB. Bagus la WB ni. Kalau aku ke tadik, aku dah sound dah Team Lead tu, ye la, people management kurang. Dah tau diorang diasingkan, patutnya Team Lead kena contact lebih daripada team lain. Ini tak. Haish.

Pastu WB sambung. WB cakap dia cuma terasa la, dah la di asingkan, pastu bila meeting, Team Lead nak tak nak je terang, minta team members je terang (aku buat muka yang sangat nak dengar ape dia cakap). Then bila meeting team, 2 orang member module tu tak join. Tu yang lagi terasa. Tak boleh dengar segala problems secara live. Mana sama dengar live dengan dengar orang cakap lepas tu. Ye la mungkin dengar live bagi sesetengah orang susah nak paham. Tapi at least lepas tu bincang paham la ape yang nak disampaikan client. WB ngan team mate dia sorang ni, kalau paham, paham la kan, tapi takde la sedetails members yang masuk meeting tadik.

Haish, aku dengar pun dah sakit pala, tapi nak wat camna, kawan aku ni sensative skit. Bayang kan, 7 minggu dia malas nak tegur sapa Team Lead dia. Seminggu dua ni ja dia ok. Tu pun aku rasa sebab client tak brapa naik sangat. (So harap2 client tak naik selalu, amin).

Pastu WB suruh aku bgtau kat Team Lead pasal perasaan dia sekarang ni. Aku tak tau nak cakap macammana nak Team Lead. Aku post blog ni dulu, kot kawan2 semua yang sudi membaca masalah sahabat aku sorang ni dapat settlekan atau ada jalan penyelesaian terbaik? Anyone?

Regards,
TeMMon~
(WB Bestest Frenz)

Ulasan

@naBest berkata…
Psttt... pesan kat WB, suh die byk2 bersabar... Presure org ni lain2 macam..kalo die sgt2 tertekan, suh la die slow talk dgn TL die..

Catatan Popular