Parut nakal kanak2

Salam semua,

Mari lupakan perkara yang berlaku semalam, walaupun menyakitkan hati kan. "Daia, lupakan yang lain~"

So, back to topic. Hehe, mari bercerita tentang parut2 ku. Aku ni popular ngan parut. Ramai orang tanya, setengah tu tanya dalam hati. Tak mau bercerita panjang tentang parut lain. Cuma parut yang korang nampak ja. Yakni di muka ni..
  • Tahukah anda bahawa di muka aku ni ada 3 parut yang perlukan jahitan?
  • Pertama: Berlakunya ia pada tahun 1986, yakni umur 3 tahun. Time tu kat rumah, tengah bermain dengan kapal terbang NASA (kalau tak silap) sambil berlari2, yang kononnya kapal terbang tu terbang la kan. Tengah berlari2 aku tersepak karpet rumah. Apa yang berlaku? Aku yang terbang terus kepala aku menuju ke bucu meja dining kat ruang tamu. "OUCH~!". Apa lagi, nangis sahaja yang mampu. Parut tu kurang nampak. Kalau korang nak tgk kena tengok dekat2 sikit. Ianya di dahi.
  • Kedua: Berlakunya pada tahun 1990, yakni tika berumur 6 tahun. Aku mandi dalam bilik air. Sangat seronok main sabun dan sabun apa ntah ayah aku beli aku tak hingat. Haha. Tika seronok melumurkan sabun bukan setakat badan, lantai2 tandas pun skali, siap bleh main sliding dalam tandas tu, aku pun terpikir nak buat stunt skit. Stunt apa? Aku panjat jamban duduk dan tanpa memikir panjang aku lompat ke bawah. Sistem pengimbangan badan aku mula tidak dapat di kawal. Lepas menjejakkan kaki di lantai, kaki aku terus terangkat ke belakang (tersembam) disebabkan lantai yang licin. Superman tersilap landing da~. Terus dahi aku yang singgah di lantai dahulu. Sekali langi menangis. Darah keluar tanpa henti. Time tu Abah aku tengah join tahlil di rumah jiran. Apa yang aku ingat? Aku pegang kain tangan sebelah kanan, sambil nangis, pegang dahi, sah~ aku dapat rasakan tengkorak kepalaku~ (OUCH~!) Parut ni paling obvious. Kawan2 dulu sampai jadikan ni trademark, di mana kalau orang tanya sapa Aizat, dia ada kat bilik sekian2 kepalanya berparut. Hehe.
  • Ketiga dan terakhir di muka ni: Time tu tak hingat tahun berapa tapi antara 1991-1993. Kawasan rumah aku kat Subang Jaya tu agak berbukit. Bestnya naik basikal petang2. Dah la rumah aku atas sekali. Tapi yang paling tak bestnya bila kena kayuh balik naik atas balik umah. Haha. So berlakunya perkara tak diingini yakni tika aku turun menggunakan basikal, aku mula dengan adegan stunt yang gile best. Lepaskan tangan (ala2 titanic la tangan time tu, mendepa) tanpa memegang handle basikal tu. Haha, tiba2 aku tak dapat kawal basikal tersebut dan terus menerjah longkang. Yang singgah dahulu ialah hidung aku. Haha, ini parut tidak di jahit seingat aku. Mungkin sebab tak teruk kot. Apa pun still nangis la. (budak2 la kan)
Ahha, inila cerita pasal parut2 aku. Hehe, menarik tak? apa pun njoy ur reading keh~

Regards,
TeMMon~

Ulasan

@naBest berkata…
hoh...kes ke 3 tu amat sama dgn cerita ku.. tp saye berparut di bibir.. hohohooh

mari lah kite jadi pasangan yg berparut.... ngeh ngeh ngeh...
aziz berkata…
ni aizat yg maner? yg ade parut tu ka?
miszacasian berkata…
hahahahaa..
sekali agi ijat menunjukkan kenakalan nyer!
hahaahahha

thanx ijat wat org gelak~
dari pagi tadi org cam down cket..
dh baca entry ijat nie, baru bole senyum balik..
macih tau!
=)
Hafeeny berkata…
Agak2 nye parut2 tu la yg buatkan jat encem..btul x ana? kah.kah.kah. dah..dah..ada lak org perasan lebih2 kang..pi wat keje.
Tanpa Nama berkata…
aiyoh...cerita parut nih sensitip lah...
hehehhe,
cerita no 2 tu best...aku pernah wat gak!!!
LeLs berkata…
di dalam sebuah kelas..
terdapat dua org murid bernama ijat..

cikgu : ijat,sila baca sifir 3
ijat 1 : (diam)
ijat 2 : (diam)
cikgu : ijat,kamu dgr tak saya panggil??
ijat 1 : (diam)
ijat 2 : (diam)
cikgu : ijat...!!!!
ijat 1 : (diam)
ijat 2 : (diam)

tiba2..

cikgu : alamak, cikgu terlupa...
cikgu : ijat yang ada parut kat dahi...sila baca sifir 3...
cikgu : (ish..ish..payah jugak nak panggil ijat ni..naseb baik dia ada parut...)

sekadar gurauan..
ish..ish..ishkabina...~
Noli berkata…
owh..xpasan ade parut..xpenah tilik lak..hehe
M@YaZ berkata…
ana: Eh, yaka?? kui kui kui .. ;)

ajis: ajiz high~! :p

wawa: hehe, tak sangka dengan tulisan sekerat ini dapat membantu orang gembira. terima kasih sebab lawat sini

iffah: kerja2. Rabu kami cuti kat MAS. jgn jeles keh~

pojan: hehe, no 2 tu akibat karton banyak tuh. Haha. Mmg best. Dok lam bilik ayaq lama2~ kah kah kah

lela: apakah yang anda sedang meghapu .. makan banyak sangat kuih raya nih ;)

noly: hehe, jgn tilik2, ana marah :p
@naBest berkata…
noli --> nk tilik buleh.......tp jgn lebih2 naaaa.... hohohohoohohoho

Catatan Popular