Pemikiran Genius aku masa kecik2

Salam,

busan kat opis, dah kul 10.30, still department aku kosong. Macam besa, harini Jumaat plak tu. Internet kat opis dah mula kena refresh memanjang, bulan lepas jadik macamnih gak, pastu bile internet ok, General News kena block. So kesimpulan nuar-sama buat harini, ada site yang nak kena block. Ngehaha.

Hah, mengarut pasal opis plak aku. Kang tak pasal2 HR XXX baca. Tapi mmg post ngarut. Cerita masa kecik2. Time tu otak logik biul lagi. Tak tau napa aku ingat cita ni. Wahaha. Meh aku ceritakan satu cerita ni yang aku ingat sampai sekarang..

Traffic Light:

Pernah satu ketika abah berenti di traffic light. Pastu terpikir (aku rasa aku tak masuk sekolah lagi kot), dan terus tanya abah.

Aku: Abah, macammana lampu ni boleh bertukar2 ikut masa dia?
Abah: Depa dah set dah masa, so otomatik dia tukar ikut masa yang depa set..
Aku: Depa set kat mana bah? (cewah, time ni perasaan amik tau mula membuak2)
Abah: Tu dalam kotak tu (sambil abah tunjuk kotak yang agak besar kat tiang lampu tepi jalan)
Aku: Ouh, kat situ la orang set masa tu?
Abah: Ya (mesti dalam hati kata anak aku dah paham ni..)

Tau tak kesimpulan yang aku dapat simpulkan haritu? Ada orang dalam kotak tu, dok set masa untuk traffic light. Kat dalam kotak tu aku bayangkan ada satu kerusi, ada camera dan jam randik. Maka pekerja tersebut lah yang kontrol traffic light tersebut. Wah.. SENGAL~!

Dah2 .. kalau aku ingat pasal lain nati aku cerita. Korang share la cite2 korang dalam komen. Aku nak ketawa dan berasa riang ria hari ni ;)

Regards
TeMMon~

p/s: Rindu dan Teringatkan WB plak sejak dua menjak ni. Teringat kerja2 kat client side dengan dia ;)

Ulasan

ReeNDu berkata…
wahahaha... sgt berimaginasi tinggi laa ko... kotak yg bapak ko tunjuk tu besar sgt ke sampai ko leh imagine ade org dlm tu? hahahah
M@YaZ berkata…
ngehaha, agak la, tp mgkin kecik kot. sebab time tu aku kecik so nampak kotak tu leh muat orang. Wakaka
♥ p a a n i ♥ berkata…
kah3. klo gitu,
dlm mesin atm pon ade org tgu.
kasi duet kuor bile org cucuk duet.
same konsepnyer kn. haha
[Palie] berkata…
aku dulu pk dlm tv tu ade byk org kecik2.. hehhee.. ade skali tu tv umah aku dah rosak (time tu tv hitam putih yg siap ngn meja die skali tu).. aku pun beria la tgk coz nk tunggu org kecik2 tu kuar.. aku nk tangkap diorg.. so arwah ayah aku pun godek la tv tu.. smpai dah nk pecah kaca tv tu aku suh tunggu kejap.. aku nk gi mandi ke ape ntah.. skali arwah x tunggu.. tp aku balik dah mandi aku tgk tv dah pecah.. aku pun tnye la, mana pegi org2 kecik tu sume.. arwah leh plak layan aku die ckp dah bertempiaran lari.. aku pun ape lagi lari kuar umah cari.. harap2 dpt jumpe sorang dua.. sampai ke maghrib aku cari.. balik umah rasa marah gile.. huhuh.. camne la aku bleh pk ade org kecik2 dlm tv tu.. ahak..
Nuar berkata…
wahaha.... bleh tahan genius gak otak ko time tu.. org kerdil kot yg dok dlm kotak tu.. sbb kotak tu kecik je kn?
ahahaha.. SENGALLL
Nuar berkata…
ahaha. tp palie nye imaginasi lg mantap.. ekekkee.. ahahahhahahahhahahahahahahhaha...
siap kuar g cari tu.. hahahahahah
Husna berkata…
noni pn prnh brimaginasi..dolu-dolu org selalu ckp g mkn angin kn??Noni pn trpikir cam maner nk mkn angin??last sekali maser naik motor ngn abah, Noni pn nganga la mulut bg angin masuk..smpi skrg Noni ingat betapa budusnya aku..wuaaa

Catatan Popular