Dah sampai Selangor semula

Salam,

Hehe, cuti2 Malaysia dah habis dengan kepulangan ku pagi tadi. Gile liat nak bangun. Nasib baik adik aku ada semalam. Leh la dia tolong drive. Tapi aku tak leh melentoq selaku co-driver.

Cuti2 aku agak best dan memenatkan la sebab cuti ada 4 hari ja.

Jumaat 23 Jan aku berttolak dari Subang jaya kul 10.45. Huhu, dengan harapan tidak menyertai pesta break. Ya, aku berjaya melarikan diri dari pesta break. Gembira sungguh. Kul 2.45 aku sampai kat gerik dan terus lentoq. Tak dan nak jumpa mak. Hehe. ngantuk menguasai diri. \

Sabtu 24 Jan aku habiskan hari ni ngan tidur dan tonton tv je kot. Gile ar, jenis biasa cari berita melalui internet, idup aku depenuhi internet 12 jam at least sehari, balik kampung tanpa internet mmg memakan masa untuk aku menyesuaikan diri dan terasa diri sangat terkongkong dan tak tau nak buat apa. Haha. Gila tul penangan Internet. So dok umah tgk astolol saja.

Ahad 25 Jan HEPI BESDAY ABAH~! Kul 1 pagi baru wish. Sebab adik-adikku si Ayu dan Ani baru sampai umah lepas gi jenjalan kat KL membeli enset. Gile kaya derang ni. Bile la bini aku nak bagi adiah enset kat aku. Wakaka. Lepas je sesi memberi hadiah hari jadi abis, kiteorang tolong mak masak untuk picnic. Sempat lagi aku bergaduh ngan Rambo (kucing hidup dalam buangan .. wakak), suke ati je nak makan ikan bilik yang belum masak. Wakak. Malam ni tidor dkat kul 3 pagi.

Kul 7 pagi semua orang dah bersiap. Nak gi Telok Batik. Hoho, picnic la. Sampai je Teluk Batik, dem, ramai gila. Padat dan sendat. Macam tin sardin. Kire kalau turun mandi ni, eksiden je ngan orang len. Haha. Picnic sempena besday abah. Sampai dalam kul 10 pagi. Mandi sampai kul 1. Yey. Naik Banana boat lagi tapi cakap kat pilot tamau jatuh2. Haha, tak larat nak memanjat.

Kul 3 ptg camtuh kiteorang balik disebab kan ujan. Bertolak ke umah abg kat Ipoh. Kul 4.45 camtuh sampai dan terus makan dan baring. Jap lagi nak bertolak ke Kedah. Gile letih siot. Badan dah rasa kurang sehat.

Kul 6 .30 ptg bertolak dari Ipoh. Aku dah mula rasa tak sedap bdan dan sangat letih. Bgtau ana yang aku tak larat dan ngantuk. Haha. Tapi still tegar nak drive sebab mampu. Sampai je area bukit merah. Memang aku tak larat. Berenti terus tidur. Dekat sejam gak kot berenti. Tak tau la, yang pasti aku tidur dan bangun sebab ada orang jerit kat tepi kete aku. Kuang asam tul~

kul 9 camtuh gerak balik. Pastu nampak je R n R Gurun aku berenti. Aku terus muntak. Habis semua makanan aku arini. Phew. Cam orang ngandung plak aku. Haha. Badan dah mula rasa panas dan pening pala mula melanda.

Kul 11 malam sampai umah. Tido..

Isnin 26 Jan Hepi besday Dek Na~! Haha, giliran kome nye besday la pulok~! Abah dan umi bg hadiah enset sony ericson. Jeles lagi melanda. Haha. Nasib baik enset aku pun dah ok. Cuma terkilan enset aku ni tak leh buat video call ja (macam la nak buat video call slalu).

Berehat ja harini sampai ke petang. Pastu gi Makan kat medan selera depan Kompleks Albukhory, tak hingat nama apa medan selera ni. Sempena besday dekna.

Malam plak abah belanja makan mee bandung tak jauh dari umah tokwan. Abah tak dapat join makan petang tadik. Tok wan pun join skali. ;) Pastu melepak kat umah tokwan

Selasa 27 Jan Hoho, bangun ja terasa sat ja cuti. Sebab dah habih dah. Umi masak untuk makan tengah hari. Haha, simple ja masakan. Tapi sambal belacan yang membelasahkan aku untuk makan 2 pinggan nasi.

Pastu tgh hari. Aku gi Kenduri Asri. Sampai dalam kul 2 ptg. Hehe, nasib baik asri tak bertolak ke umah dia lagi. Derang buat kenduri pada hari sama. Best seh. Disebabkan aku tgh makan. Aku tak leh la join pengantin ke umah lelaki. Dok tengah makan tu nampak nordi ngan mak dan adik dia dok makan. Haha.

Balik ja sempat lagi telan ABC dan bihun sedap tersedap kat Simpat Ampat. Wahaha, sangat sedap.

Balik umah lepak2, tido jap sebab nak drive. Pastu umi, dekna ngan bgcik nak ikut balik. Tp dek na ada tution add math sampai kul 10 malam. Kena tunggu 10 malam baru leh tolak.

10.30 malam tolak dari A.star. Sampai umah kul 3 pagi. Gile ar. Penat seh. Terus tido lepas makan Laksa kak zura masak ;) Terima kasih nou. Sedap la gak sebab tengah lapaq. Wakak.

------------------

Ahha, tudia aih. Cerita abih apa jadi. Jarang aku nak cerita camnih. saja ja arini busan kat opis ni. :)

Regards,
TeMMon

Ulasan

LeLs berkata…
cerita ko ni banyak makan je...

sapaq yang mengandung nih??

aiyaaa...

p/s : jgn hang pun turut 'mengandung', udah le...nak sket laksa bley??

huhu~
Noli berkata…
jauh berjln..luas pndangan..
ade turun berat bdn??kikiki
@naBest berkata…
hohohoh... encik temmon mmg suke muntah2... kalah ai tau kalo sekali die lawan muntah. hehehe

encik temmon juge suke bergaduh dgn rambo. apelah dosa rambo ittuw.... huhuhuhuhuhuhuh
Call me -fa- berkata…
sian kat rambo....

even aku bukan penggemar kucing...tp aku suka kat rambo...coz dia tak agresiffff...ana kate coz rambo dh tua.....iye ke?
M@YaZ berkata…
Haha .. noli dan lela .. aku dah termasuk geng mengandung kekal~! Yeah~!!

ayang -> har2 .. bila masa suka muntak tak tau .. isk2 .. fitnah2 .. sekali tu ja muntah okey ..

fafa yang sasau -> haha .. ko cakap bukan penggemar kucing .. aku teringat minen kacau ko .. walaupun dia tak pegang kucing .. ko tetap meraung kat umah Wan Z :P
LeLs berkata…
hahaha..

aku juga ingat peristiwa di umah wanZ..

kesian fafau tau kene kaco..

hahaha~
Tanpa Nama berkata…
btol ker ayat kitaorang tolong mak masak kat dapur tuh konpius ai
M@YaZ berkata…
lela -> haha .. reha kecut gile .. sian kan .. aku rase ade gambar dia

maiza -> nape ek??
@naBest berkata…
mai -> hahaha.. betol la weh.. En.Temmon yg bersila masak sambal ikan bilis dgn rendang ayam. Sambil2 tu gaduh ngn rambo. hohoohoho.... Ai supervisor jer.. hohoohh

Catatan Popular