Twit2x~!

Salam,

Hehe, Malaysia terkenal ngan network website. Starting ngan friendster satu ketika dahulu. BOOM~! Sapa kawan2 takde friendster, leceh dan diperlekehkan. Haha, jadi terpaksa bukak akaun walaupun hanya untuk registerkan sekali seumur hidup. Orang cakap ade friendster tak, boleh la jawab "Ada" dengan pantas dan tak perlu pikir panjang lagi.

Lepas tu Myspace juga sama, begitu juga nasib pada Facebook. Semua orang nak facebooking. Lepas tu Malaysia mula berjinak2 pula dengan blog. Kebanyakkannya naik selepas isu RPK. Mula la blog naik bagaikan cendawan. Sehinggakan PRU-12 pun memberi kesan besar.

Tapi kat Mesia satu ja tak jadi trends lagi macam negara lain. Trend apa yang aku cakap tak jadi tu? haha, nama website/system tu ialah TWITTER. twitter ni menarik sebenarnya. Dia boleh mengupdatekan kawan2 apa yang kita mahu tulis. Pendek kata orang putehkata leh guna untuk shoutOUT. Korang mungkin tak perasan aku pakai. Leh check kat menu2 kat sebelah kanan post ni. Ada satu tu tajuk dia "Track Me". Itu sebenarnya twitter aku. Pakai gadget untuk menunjukkan status dengan lebih menarik kat dalam Blog. kalau nak tgk detail twitter aku leh masuk twitter.com/aizatyaacob

Di dalam sysem twitter ni anda boleh jadi samada pengikut atau FOLLOWERS dan juga orang akan ikut anda atau FOLLOWING. Setiap shoutout anda juga boleh di balas dengan click reply dalam website twitter. Twitter ni best, banyak plug-in yang boleh digunakan untuk menghapdet. Aku selalunya pakai TwitBin. Plug-in ni seswai untuk Mozilla Firefox.

Anda boleh menjadi FOLLOWERS pada orang yang kenal atau orang yang tak kenal sesuka hati anda. Newspaper juga menggunakan twitter ni sebagai pemberitahuan pada followers yang mereka ada update berita terkini terbaru. MAS umpanya menggunakan twitter untuk mengiklankan dan mempromosikan produk2 dan promosi2 mereka.

Menarik kan? Jadi apa tunggu lagi. Marilah ber"twitter". Buat kawan2 di XXX, twitter leh menggantikan blogging. Twitter.com masih tidak di block lagi sampai ke saat aku tulis ni. Mari ramai2 kita twittin~!

Mari mengetahui twitter di sini. Happy twittering~!

Regards,
TeMMon

Ulasan

♥ p a a n i ♥ berkata…
arghh xphm twiiter.... @___@

Catatan Popular