Gerik-Kuala Kangsar-Taiping

Salam,

Hari ni aku gi kenduri dengan family mertua. Kenduri di Kuala Kangsar. Dekat sejam gak perjalanan dari Gerik. Kenduri sahabat baik isteri kesayangan aku sewaktu di sekolah menengah. Pkul 12 lebih sampai di tempat kejadian.

Sesudah kenyang makan di kota diraja tersebut. Aku dan famili bertolak ke taiping. Ayah mertuaku ada appointment dengan klinik mata. Semalam abah buat pembedahan mata. So hari ni dia buka mata dia.

Lepas je selesai urusan di hospital, semua buat meeting. Ahaha, bincang nak gi mana. Ani dengan pantasnye menjawab, naik maxwell hill/bukit larut. Hehe, aku pun tak pernah jejak kaki kat sana. So agak teruja la.

Tepat pukul 2.30pm kami naik maxwell hill@bukit larut. Ada 108 selekoh tajam kata pegawai di situ. kami mendaki ke atas dengan menaiki pacuan 4 roda land rover. Tiket rm6 seorang. Pemandu land rover sgt cekap dan laju. siap ambil lajak supaya dpt naik dgn senang. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 30 min.

Sampai di atas, hujan sangat lebat. Tapi still gatal jalan2 dan amil gambar. Ahaha, alang2 sampai, baik ambil sedikit kenangan.

Aha, ckup la update untuk kali ni. Tgk la gambar2 yang sempat aku upload ni. Layan..

Me & my beloved wife @ Bukit Larut


Hujan lebat (CANDID)


Abah baru lepas check mata


Muka cover sorg2 tahan hujan


Pemandangan yang sgt kabus.



Regards,
TeMMon~

Ulasan

aziz berkata…
ijat aku jumpe defect :
"Tapi still gatal jalan2 dan amil gambar"
Hafizzul Kamarudin berkata…
wah naik Bukit Larut bestnye... Sekolah aku dulu bawah bukit tu jek.. huhu
♥ p a a n i ♥ berkata…
eh. sape tu yg 1 sekolah dgn sy ni?
huhu. sek sy pon bwh bukit ittuww.

naik land rover tu mule2 penin! lalalala. bile turun, okei!
@naBest berkata…
pony - hoho... time naik la best. Mencabar gila. Time turun, gue udah penin penin kepala. Huhuhu..
Ps: budak atas yg sama sekolah ngn kamu tu,yg sekolah byk bela monyet tu, adalah supersenior kamu. Beliau form5, kamu baru form2..maka kamu ber2 tidak kenal sesama sendiri. Hoho
♥ p a a n i ♥ berkata…
pona: ooo begitu. haha

pojat: hepi bday!

Catatan Popular