Saya mesti pilih~!

Salam,

Berita aku baca pagi tadik dari Utusan Melayau. Menarik skim kerajaan nak buat ni. Jawapan aku "Saya Mesti Pilih~!". Nah sinopsis berita:

*Dana pencen swasta akan diwujudkan pada pertengahan tahun depan terutamanya untuk mereka yang tidak dilindungi oleh dana pencen rasmi, agar mampu menikmati kehidupan lebih baik ketika bersara.

*Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berkata, dana itu bakal dikenali Dana Persaraan Swasta dan carumannya dibuat secara sukarela.

*Terdapat lebih dua juta rakyat Malaysia yang bekerja sendiri dan tidak dilindungi skim persaraan.

*Dana persaraan disasarkan kepada mereka yang tidak mencarum di bawah KWSP atau mereka yang ingin menambah dana hari tua walaupun telah mencarum di dalam KWSP.

Menarik kan selain kwsp. Harap kompeni aku masuk tu berminat untuk mendaftar lesen dengan SC :D

Regards,
TeMMon

Ulasan

Catatan Popular