Kehidupan yang perlu diteruskan~

Salam,

Alhamdulillah, setelah lepas exam haritu gaji naik. :D sungguh suka.. \(^-^)/

Tapi yang tak bestnye keje sini, anda dikelilingi dengan KPI (JTOR) .. aku sungguh membencikan dua perkataan tu..

KPI = Key performance indicator
Jtor = Job terms of referances

Haha, bukan ape, benda simple, tapi bile boss buat dia jadi serius, terus naik muak. Benda leh buat, tapi skang sangat busy nak melayang karenah KPI dan Jtor. Sape yang teringin keje ke arah gomen/dah keje gomen tau la menatang alah ni. Walaupun aku bekerja atas nama swasta, tapi still bound dengan gomen nye cara. What to do~

Apa pun contract aku habis bulan 12, tak tau la disambungkan atau tidak. Start sekarang dah mula reeki keje baru. Bulan 9 nanti kompem bersungguh2 cari. Backup, kalau tak sambung takkan nak menganggur. Banyak utang keliling pinggang. Masuk bulan ni aku dah keje dekan 7 bulan di kompeni GLC yang tak brapa GLC ni. (GLC ke? hahah.. aku tak tau status company ni..)

Cerita pasal peribadi skit, anak aku pun dah masuk 7 bulan dua minggu dah skang ni.. JAP JE Alia
  • ... tahu dari mana suara memanggil nama dia (Alia~~ [terus cari sapa panggil])
  • ... tahu apa barang dia nak dan akan berusaha amik walau apa pun cabaran dan bahaya akan di hadapinya.
  • ... dah tak muat semua baju beli time 1-2 bulan dulu
  • ... dah start merap ngan orang berjalan atau berdiri tika mana dia terbaring cantek atas sofa/walker/katil/lantai
  • ... dah leh merangkak dan meniarap
  • ... dah pandai buat bising kat rumah kalau orang tak layan dia
Haha, dah besar dah.. jap je 7 bulan.. dah makin cantek. Makin pandai. Semuga jadi anak yang solehah dan berbakti kat orang lain. Bile la nak start bercakap ni.. :D

p/s: hapdet skit, rasa cam berabuk tak hengat. Bile la nak start rajin balik :P

regards,
TeMMon~

Ulasan

Catatan Popular