Melabur ikut kehendak kah?

Salaam,

Benda pelik aku buat sekarang ni. Selalu pompuan je kot. Ke semua parents tak kira laki pompuan mcm aku? Ahaha. Kenapa?

Setiap kali aku gi giant atau mydin.. Aku mesti singgah tempat tu. Pastu kalau harga bawah rm12.. Aku akan amik at least 2 pasang. Ya, baju utk alia. Haha. Kalau sebulan 2 kali pegi, direct ada ja baju utk alia. Bulan ni saja dah 6 helai..

Pergi masuk FOS pn sama. Asal nak cari seluar utk aku. Test sana, test sini, semua x kena. Ye la badan dan besarkan.. Adus, bile nak kurus balik.. Alih2, keluar FOS, aku belikan stokin 3 pasang utk alia..

Pepagi mesti hantar mama dulu kat kelana jaya, alia duduk je dalam baby infant seat tu. Tapi sejak aktif dan innovatif ni. Ade je helah suh angkat dia, dia nak tgk luar.. Last2 aku beli car seat utk baby besar skit.. Cari jenama chicco plak tu, nasib baik second hand..

Aku? sejak kawen seluar x pnah beli, baju ade la sehelai dua, kasut + selipar pun x sampai tiga ploh hengget. Nak keluarkan duit utk diri sendiri pikir 5 kali.. Tp kalau utk anak, terus aku amik tnpa pikir panjang..

Heh, sayang anak kan.. Tp nanti kena belajar kawal nafsu, jgn biasakan beri semua benda. Kang susah plak aku nak didik kan.. K lah, entry khas pelaburan aku utk alia.. :P

Regards,
TeMMon~

Ulasan

Afida Anuar berkata…
err..akak tak kawin lagi..

tp akak sebiji mcm ajat la...nk beli tuk diri sendiri pkir 2,3 kali..

tapi beli apa2 tuk adik2..tak pkir dah..ambik, bayo je;)...
diana abdullah berkata…
biasalah jat...mmg kalo beli brg kat diri sendri pk 40x..kalo kat org len, laju je beli..

xpa, bulan dpn p lagi beli seluaq utk hang..heheh
hafist berkata…
mana2 mak pak mcm tu...
aku thn ni baju raya pun xdak..
sibuk dok cari baju kurung utk anak aku...hehe...
Nuar berkata…
same goes to me la ajat... anak didahulukan.. nk beli sendiri punya.. even harga rm10 pun pikir lapan belas kali..

Catatan Popular