Mencari Peluang Pelaburan~

Salam,

Dah lama aku tak melabur. Melaburkan duit untuk tidak mendapatkan keuntungan selalu la aku buat. Waka waka ei ei..

Apa pelaburan yang leh aku buat skang ek? Aku nampak emas je. Nak start ber"isteri" dengan gold rate balik lepas ni. Pepagi je mengadap Gold Rate dan update dalam Micr0s0ft Xcel. Dah lama aku tinggalkan dunia ni. Dulu zaman kerja makan gaji selalu aku buat. Sebab tak tau nak buat apa dah. Bagi aku simpan duit menggunakan emas lagi untung dari menggunakan bank, asb or apa saje kaedah penyimpanan lain.

Orang kata, bukan aku kata, Orang2 yahudi menggunakan perantara emas dalam bank. Bila simpan duit contohnya rm100, diorang nilaikan dengan emas contohnya rm100 waktu tu leh dapat 100gm emas 999. lepas beberapa tahun bila hapdet buku serang, harga emas 100gm tu dah rm200.

Aku google balik blog aku penah post pasal emas. Time tu agak murah untuk melabur. Cuba tgk balik kat sini dan kat sini. Tapi ruginya, time tu aku start menyimpan duit untuk kahwen dah. Tak berani nak beli. Menyesal pulak. Tapi mesti ada hikmah disebalik tabir .. :D

August 2008





Harga hari ni.

Amacam? Ok tak? Ke ade pelaburan lain lebih menarik untuk aku buat? Aku nampak kijang emas je skang ni.

Regards,
TeMMon~

Ulasan

Ardzry Hafeez berkata…
masuk la AHB...dr md deen salah sorang shariah advisor...

Catatan Popular