Raya tanpa abah

Salam,

   

Seronok kan semua yang balik kampung. Terasa berat ja hati ni nak balik ke bandar untuk mencari rezeki sesuap nasi yang entah bila akan aku berhenti bekerja dari kota penuh kesibukan dunia.. Duduk kedah rasa tenang ja hati. Dekat dengan mak.. 

Tiba-tiba terdetik hati.. Alangkah baiknya aku cari orang sponsor full time master, then aku keja ja lecturer. Walaupun gaji skit, tapi duduk kat kampung, tenang, leh teman umi kat kampung.. Then sambil2 aku leh try buat business seperti di rancang.. Is it a good idea? Dari segi hutang2, mungkin penat skit. Isteri tercinta pun mungkin boleh apply tukar kerja di Kedah. 

Macammana pun, aku cuba dapatkan scholarship dulu. Dapat baru cerita pasai nak sambung study dan jadi lecturer.. seswai ka aku ni jadi lecturer? haha. Ntah la. Kalau ajar dalam bahasa, lagi best nak terangkan experience2 berbanding english. Tapi kalau dah biasa ok kot.. Tapi english aku slang india.. macammana? wakaka.. 

Ok, aku saja melalut sambil nak update blog ni. I'll try to update about myself and family. At least kawan yang jauh tak terasa jauh, tahu juga keadaan aku dan keluarga tanpa perlu bersms/call. ;)


(hari2 tanpa abah.. hari ke-65) 

 Regards, 
TeMMon~

Ulasan

Afida Anuar berkata…
Hawat tak seswai nye jat, haritu masa training security testing dah nampak dah ada gaya lecturer yang sangat berkaliber;)...sleng india pun..sleng india la...mantap pe..

Semoga arwah abah jat ditempatkan di kalangan hamba-hambaNya yang beriman di sana... Aminn. Kita pula akan menyusul nanti..
M@YaZ berkata…
heh.. seswai ka? macam tak ja..

amin.. betul tu kak .. yang meninggal dunia makin jauh .. yang hidup makin dekat dengan barzakh..

Catatan Popular